Du er her: Forside / Nyheter / Frivilligsentralen tilbyr gratis middag hver onsdag

Frivillighetssentralen tilbyr gratis middag hver onsdag.

Hver onsdag tilbyr Frivilligsentralen gratis middag i tidsrommet 14.00-16.00. Middagene er laget av mat på siste forbruksdag som Frivilligsentralen får fra matbutikkene, og er en sosial arena der alle kan delta.

-I løpet av dagen kan det fort bli 20-25 mennesker som kommer innom, forteller Gitte Farestveit Jonassen, daglig leder i Frivilligsentralen.

Frivilligsentralen er en stiftelse som eies av lag og foreninger i Meløy og Meløy kommune. Det er en lokalt forankret møteplass som er åpen for alle som har lyst til å delta innen frivillig virksomhet. Frivilligsentralen har avtaler med de tre matbutikkene på Ørnes; Coop Prix, Rema 1000 og SPAR. Maten som tas imot er på siste forbruksdag, men ofte god etter. Maten blir deretter lagt i fryseren for senere anledninger.

Meløy kommune er en pilot i satsingen Det Gode Liv i Nord i regi av Nordland fylkeskommune. Hver måned har et eget tema, og for mars er temaet miljø. Miljøet handler i generelt sett om omgivelsene rundt oss, både natur og klima, men også sosialt. Gratis middager som er laget av mat på siste forbruksdag er en god måte å jobbe med å minske matsvinn, i tillegg til at det skaper en sosial arena.

Her kan du lese mer om Frivilligsentralen.

Publisert: 19.03.2024