Du er her: Forside / Nyheter / Nå blir det enklere å komme i kontakt med psykisk helse- og rustjenesten!

Nå blir det enklere å komme i kontakt med psykisk helse- og rustjenesten!

Fra 1. juni kommer det flere endringer i hvordan psykisk helse- og rustjenesten blir organisert og levert. 

  • Inntakstelefon og e-post: For at du enkelt skal få raskere hjelp, kan du nå kontakte oss på vår inntakstelefon. Du kan også komme direkte i kontakt med oss på e-post. Vær obs på at inntakstelefonen har egen telefontid. 
  • Direkte henvendelser: Nå har du mulighet til å kontakte oss direkte hvis du har behov for hjelp fra oss. Du trenger ikke å søke om tjenester gjennom tildelingskontoret, og du trenger ikke et vedtak for å bruke tjenestene våre.  
  • Raskere oppstart av tjenester: Siden du ikke trenger vedtak for tjenestene våre, vil du få hjelp raskere. Vi har fjernet søknadstid og saksbehandlingstid på tildeling av vedtak, slik at du ikke skal oppleve unødvendige forsinkelser. 

Med disse endringene blir tjenestene til psykisk helse- og rustjenesten mer tilgjengelige, og du vil få raskere tilgang på hjelp.

Hvis du er ny eller det er første gang du søker, kan du komme i kontakt med tjenesten på inntakstelefonen:

Telefon: 904 01 909

Telefontid: onsdager fra kl. 12.00 til kl. 14.00

E-post: psykiskhelse@meloy.kommune.no

Mottar du allerede tjenester?

Hvis du mottar ordinær hjemmesykepleie, vil disse fra nå bli gitt av hjemmebaserte tjenester der du bor. 

Hvis du mottar andre tjenester fra psykisk helse- og rustjenesten, vil du ikke oppleve noen endringer. 

Vurdering og klager

Du vil få svar på din henvendelse fra psykisk helse- og rustjenesten. Er du uenig i avgjørelsen, har du rett til å sende inn klage. Klagen skal da rettes direkte til psykisk helse- og rustjenesten.

Publisert: 03.06.2025

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?