Du er her: Forside / Nyheter / Drømmer i Salten

"Drømmer i Salten"

"Drømmer i Salten" - del dine drømmer om fremtiden

I forbindelse med Kulturhovedstadsåret Bodø 2024 har de 10 kommunene i Salten kultursamarbeid gått sammen om prosjektet “Drømmer i Salten”.

“Drømmer i Salten” hedrer menneskets evne til å forestille og drømme seg inn i fremtiden, se mulighetene sine og bli inspirert også av andres drømmer. Drømmer i Salten skal stimulere befolkningen til å finne håp og fremtidsvisjoner og synliggjøre små og store drømmer vi alle sammen bærer i oss. Målsetningen er å skape trivsel og velferd i hele Saltenregionen.

Hvordan kan du dele din drøm?

Prosjektet samler inn drømmer om framtiden fra innbyggerne i Salten på flere måter, blant annet gjennom kunstverksteder og skriveverksteder i skolene, bibliotekene og kulturskolene i Salten. Nå kan du dele dine drømmer på Meløy bibliotek. Der kan du finne drømmeark som du kan bruke til å skrive dine drømmer på. Så kan du levere drømmene dine helt anonymt i postkassen som står klar ved utstillingen.
Store som små, alle drømmer er velkomne!

Sommerjobb som drømmefanger

Omreisende drømmefangere reiser rundt distriktet og samler drømmer også på film.Og hvis du vil være en omreisende drømmefanger og kapre deg en fantastisk annerledes sommerjobb som ingen andre har, så nå har du muligheten til det!

Søk her: steinar.pleim.johansen@salten.no

Utstilling av alle drømmene

Høsten 2024 skal alle disse samlede drømmene foredles og sammenstilles i bokformat, video og en utstilling som skal på turne i alle 10 kommunene i Salten.

Mer informasjon om prosjektet Drømmer i Salten finner du her: drommerisalten.no

Publisert: 08.04.2024