Du er her: Forside / Nyheter / Drømmefangeren

Vil du jobbe som drømmefanger?

Har du lyst på en sommerjobb som ingen andre har?

Salten Kultursamarbeid skal sammen med Bodø 2024 inspirere befolkningen i Salten til å drømme, og søker nå etter drømmefangere!

I forbindelse med Bodø og regionens tittel som Europeisk kulturhovedstad i 2024, samarbeider Salten Kultursamarbeid og kommunene i Salten om et felles prosjekt hvor målet er å inspirere innbyggerne til å dele sine drømmer. Med prosjektet ønsker vi å sette fokus på vår evne til å drømme og se muligheter i en tenkt fremtid, og vise til gevinstene dette har, både for vår egen helse og for samfunnsutvikling.

Arbeidsoppgaver:

• Reise rundt i Salten og intervjue innbyggerne om drømmene deres på film.
  • Stå på stand.
  • Lage skriftlige intervjuer med drømmere.

Vi tilbyr:

En artig og annerledes jobb som ingen andre har.
kr. 10.000,- i lønn pr. uke. Totalt arbeidstid tilsvare ca. 2 uker.
Diett og kjøregodtgjørelse etter statens regulativer.

For å være drømmefanger må du:

• Vi ser etter deg som er nysgjerrig, sosial og som har interesse for foto og video.
  • Være mellom 18 og 25 år, og ha bosted i en av kommunene i Salten: Beiarn, Bodø, Fauske, Gildeskål, Hamarøy, Meløy, Rødøy, Saltdal, Steigen eller Sørfold.
  • Ha lyst til å intervjue folk du ikke kjenner.
  • Det kan hende at du blir satt sammen i et team. Hvert team må ha én person med førerkort som kan bruke egen bil i jobben. Derfor er det en fordel om du har førerkort.
  • Ha evne til å ta ansvar og arbeide selvstendig.

Søknad

I søknaden skriver du om deg selv, og hvordan du passer til denne jobben. Oppgi også hvilke perioder du ønsker å jobbe, og om du har førerkort og bil tilgjengelig for bruk i jobben.

Ønsker du å jobbe i team med andre, og kjenner noen andre som søker? Skriv gjerne navnet på vedkommende i søknaden.

Send søknad og CV til steinar.pleim.johansen@salten.no

Ta gjerne kontakt om du lurer på noe!

Les også om prosjektet her Drømmer i Salten.

Kontaktperson:

Steinar Pleim Johansen